tpzs@freemail.hu        turcsanyine.perge.zsuzsanna
TURCSÁNYINÉ PERGE ZSUZSANNA OKLEVELES ASZTROLÓGUS SZOLNOK SZANDAI S. U. 35.
BEJELENTKEZÉS: 06 30 482-6438 VÁROM KEDVES ÜGYFELEIMET MOST MÁR SKYPE-ON IS
 
 

Cikkek:

Témakörök Tanulmányok

Programok:

Chart

A Merkurral beszélünk

Tné Zsuzsa
2003-10-20 11:54:26
A hoszkópunkban lévõ elõnytelen Merkúrunkat, tudatos odafigyeléssel, hogyan változtathatjuk elõnyünkre. Hogyan kommunikálunk? Értjük-e egymást, vagy elbeszélünk egymás mellett? Milyen a helyes kommunikáció?
Hiszem és vallom, hogy megfelelõ inteligenciával rendelkezõ ember, képes elsajátítani a hatékony kommunikációt, ha felismeri saját kommunikációs hibáját
A Merkur a kommunikáció, a Hold a gondolat , érzelem.
Téves az az elmélet, miszerint az értelem Merkurhoz tartozna.
Ezt a feltevésemet arra alapozom, hogy tudós emberek amikor nyilatkoznak a televízióban pl : Teller Ede, olyan rossz és nehezen érthetõ beszéde van.
Továbbá ügyes, manipulatív kommunikációval megáldott csaló szélhámosok, valódi értelem nélkül , tesznek lóvá értelmes nagytudású embereket.
Azt gondolnánk, az az okos, aki jól tud beszélni. Aki kommunikációs problémákkal küszködik az pedig szánalmat, megvetést, vagy lekicsinylést kap vélasz reakciónak.
Tradíciókon keresztül a fent említett gondolatok , még ma is a társadalm , sõt az asztrológia szerint így vannak elfogadva.
Minden emberi viselkedés - szándéktól függetlenül - üzeneteket közvetít a környezet számára. Bármit teszünk vagy nem teszünk, azzal véleményünket, érzéseinket kommunikáljuk. Akár akarjuk, akár nem, viselkedésünk, reakcióink révén állandóan kommunikálunk.


A kommunikáció (Merkur) minden emberi kapcsolat erõforrása.Olyan fontos , mint a levegõ vétel. Életünket különbözõ közösségek tagjaiként, interperszonális kapcsolatok szövevényében éljük. Kapcsolatainkban az egymással való interakciók során egymásra hatást gyakorolunk. Amikor nyílt egyértelmû kommunikációra kerül sor, a kapcsolat táplálkozhat belõle, amikor a kommunikáció megakad, ellenséges, a kapcsolat is akadozni kezd, romlik vagy elenyészik. A kommunikációs jártasságok hiányában családi és hivatásbeli problémák, stressz, magány, elszigetelõdés alakul ki. A hatástalan kommunikáció interperszonális ûrt teremt, elvész az út "lélektõl lélekig".
Ahhoz, hogy ezen kölcsönös egymásra hatások eredményeként az egyén illetve egy csoport vagy közösség eredményesebben mûködjön, jobb döntéseket hozzon, azaz hatékonyabb legyen, szükség van olyan módszerek megismerésére és elsajátítására, amelyek lehetõvé teszik, hogy az embereket egymástól elkülönítõ interperszonális ûröket áthidalhassuk.
A születésünkkor, amit a RADIX mutat, hozunk egy kommunikációs lehetõséget, Ezt a horoszkópunkban a Merkur mutatja., valamint a 3.ház illetve az Ikrek, vagy Szûz jegy.
A szocializáció során mindenki szert tesz valamilyen interperszonális jártasságra.
A kisgyermekkorunkban szüleink és családunk tagjai közvetítik felénk a kívánatos és általuk gyakorolt viselkedési és kommunikációs mintákat. Gyerekként a körülöttünk lévõ felnõttek példája és a tõlük kapott instrukciók hatására tanultuk meg és alakítottuk ki saját viselkedési és kommunikációs modellünket, amelyben továbbvisszük szüleink kommunikációs hibáit és sokszor destruktív mintáit. Miközben a kommunikáció technikai eszközei soha nem látott fejlõdést mutatnak, a számítógépes hálózatok és média eszközök az információk eddig soha nem látott tárházát kínálják az embereknek, a szemtõl szembe való kommunikáció nehézségeivel és csapdáival az emberek többsége nehezen boldogul. A többi emberrel való kapcsolatteremtés az átlag ember számára nehéz feladatnak bizonyul.
Az ember hatékonyságát és sikerességét alapvetõen befolyásolja a kommunikációs kézsége. A társas ügyességet igénylõ pályákon, mint orvos, tanár, üzletkötõ, különös jelentõséggel bír a kommunikációs technikákban való jártasság. Az ember másokra való hatása és befolyásoló képessége, személyiségének meggyõzõ ereje alapvetõ kulcsa eredményességének és sikerének. A kommunikációs jártasságunkat tehát kívánatos fejleszteni, mert ennek révén gazdagabb emberi kapcsolatok és nagyobb munkahelyi sikerek érhetõk el.

A kommunikáció vetületei
Egy kommunikációs üzenet számos különbözõ szintû információt hordoz, több dimenzióval jellemezhetõ. A kommunikáció ú.n. hamburgi modellje az interperszonális kommunikáció négy dimenzióját különbözteti meg:

Tárgyi-tartalmi szint: a "fej"-hez szóló információk. Mi a közlés tartalma, hogyan tudom kifejezni a szándékaim szerinti információt tárgyilagosan, érthetõen, tömören és egyértelmûen.

Önkifejezés szint: a kommunikációban realizálódó én-bemutatás, önkifejezési kézség aspektusa, az én-üzenetek dimenziója.

Kapcsolati szint: azt fejezi ki, hogy miként viszonyulnak a kommunikációban részvevõ felek egymáshoz. Ezek a "szívhez" szóló információk. Magában foglalja az énképet és a másik félrõl kialakított képet.

Felszólító üzenet szint: a hatáskeltés, befolyásolás aspektusa. A kommunikáció mindig magában foglalja a másik fél befolyásolására való törekvést. A felszólítások lehetnek burkoltan közvetített tudattalan elvárások, rejtett szükségletek kielégítésére irányuló törekvések, melyek kapcsolati "játszmákban" érhetõk tetten, és jellegzetes forgatókönyvek szerint zajlanak. A Pluto -Merkur fényszügek mutatják

Minden interperszonális kommunikációban az a lényeg, amit a másik megért közlendõkbõl. Az kommunikál hatékonyan, aki képes a szándékai szerinti mondanivalót úgy közvetíteni, hogy a többiek azt nem értik félre. A kommunikáció célja végeredményben az, hogy a másik személyt a kommunikáció révén befolyásoljuk, rá hatást gyakoroljunk.

Az önkifejezés hitelessége magában foglalja, hogy tudatában legyek saját érzéseimnek, gondolataimnak, motivációimnak, és amit ki akarok fejezni, azt világosan tegyem, egyúttal azt is tudnom kell, milyen hatást váltok ki a másik félben. Minden kommunikáció egyik alappillére a nyíltság és õszinteség. A nyíltság azonban lehet destruktív is.(Kos Merkur) Az "ami a szívemen az a számon" hozzáállás nem számol a másik félben kiváltott hatásokkal. Védekezést, szorongást vált ki, ha ítélkezõ másokra nézve, ha az õszinteség "brutális".
A zárt kommunikáció ( Halak Merkur , vagy a 12. házban álló , vagy Neptunusz fényszögek a merkurhoz a megtévesztés) és teljes nyíltság (Mars- Merkur) között helyezkedik el az arany középút, az a fajta nyíltság, önkifejezés (asszertivitás), ami a kapcsolatok fejlõdését és hatékonyságát segíti elõ, õszinte cseréje a gondolatoknak és érzéseknek, a kölcsönös bizalom alapján (.Merkur - Hold)
A befogadó oldaláról az aktív hallgatás vagy figyelés, és az empátia elsõrendû jelentõségû. Az értõ figyelem hatására a közlõ megértettnek és elfogadottnak érezheti magát.

A kommunikáció csapdái
Carl Rogers szerint az interperszonális kommunikáció legfõbb korlátja pontosan a velünk született hajlam, hogy ítélkezzünk - vagyis jóváhagyjuk illetve helytelenítsük a másik személy kijelentéseit. Olyan helyzetekben, ahol erõs érzések és érzelmek érintettek, a kommunikáció annál gátoltabb, minél inkább ezen érzések hatása alatt ítélkezünk. Th. Gordon szerint a kommunikáció korlátai és megrontói az alábbiak:

Ítélkezés (kritizálás: címkézés diagnosztizálás: ,értékelõ dícséret ( Mars- Merkur fényszögek.)
Megoldások közlése (utasítás, fenyegetõzés, moralizálás, zárt kérdések, tanácsadás) Szûz Mars
A másik aggodalmának megkerülése (elterelés, logikai érvelés, megnyugtatás) Merkur- Neptunusz és Jupiter fényszügek
A reagálások megszokott, rossz módozatai megváltoztathatók, a kommunikáció hatékony formái megtanulhatók.

A hatékony kommunikáció három alappillére
A hatékony, konstruktív kommunikáció három alappillére (Carl Rogers szerint):

Nyíltság - azt jelenti, hogy õszinték és nyitottak vagyunk saját érzelmeink, szükségleteink és elgondolásainkat illetõen. A nyílt, hiteles személy valódi énjét mutatja, és érzéseit kifejezésre juttatja, amikor az helyénvaló. A hitelesség lényeges minden kapcsolat számára, mernem kell önmagam lenni, hogy viszonyulni tudjak hozzád.
Nem birtokló szeretet - a másik gyámkodástól mentes elfogadását jelenti, támogatás nyújt a másiknak önmaga irányításában, egyben folyamatosan gondoskodik a tiszteletet - vagyis a távolságtartás, függetlenség - fenntartásáról.
Empátia - az a képesség, hogy a másik felet saját nézõpontjából szemléljük, hallgassuk és megértsük. Az empátiás személy pontosan és érzékenyen érti a másik érzelmeit és azt a helyzetet, amely azokat kiváltotta. Oly módon kommunikál, hogy a másik úgy érzi elfogadják és megértik.

A kommunikációs technikák elsajátítása önmagukban nem elég az emberek közti interperszonális kapcsolatok összekovácsolására, ha azok nem párosulnak a nyíltsággal, szeretettel és empátiával.

A figyelés jelentõsége
A hatékony jelenléthez kapcsolódó figyelés csodákat mûvel az emberi kapcsolatok terén. Megmutatja a másiknak, hogy érdeklõdünk iránta és mondanivalója iránt. Ugyanakkor az oda nem figyelés hajlamos rá, hogy meghiúsítsa a beszélõ megnyilatkozását. A figyelés bonyolult pszichológiai eljárás, mely magában foglalja az érzékszervi tapasztalat jelentõségének értelmezését és megértését is. A jelentésre összpontosít, a szavak mögé nyúl, egyfajta keresést jelent, hogy ráleljen a személyiség rejtett kincseire. A Prédikátorok könyvében ez áll: "ideje van a hallgatásnak és ideje a szólásnak", a jó figyelõ megfelelõ arányérzékkel rendelkezik, tudja mikor kell szólnia és mikor csendben figyelnie.
A figyelés magában foglalja:

az érdeklõdésre utaló testi megnyilvánulásokat (érdeklõdõ testtartás, szem-kontaktus),
a másik mondanivalóját követõ megnyilvánulásokat ("ajtónyitogatók" - felhívás a beszélgetésre, bátorítások, nyitott kérdések, figyelmes csend),
a visszajelzéseket (érzelmek és tartalom tükrözése, összegzõ visszajelzések).

Soha nem tudjuk, mit mondott a másik, csak azt, amit meghallottunk belõle. Ezért ellenõriznünk kell, hogy a másik mondanivalója torzítás nélkül érkezett-e meg hozzánk. A visszajelzésekben a figyelõ újból megfogalmazza a beszélõ által közvetített érzéseket és tartalmakat, ezzel kifejezésre juttatva megértését és elfogadását. Az empátiás, megértõ reagálás intenzív részvételt igényel. A visszajelzõ figyelés azért javítja a kommunikációt, mert segít a figyelõnek megerõsítenie annak értelmezését, amit a beszélõ közölt vele. A beszélgetés során saját szavaival ismétli meg benyomását a mondottakról, mintegy dekódolja az elhangzott információt, a félreértéseket a beszélõ így azonnal korrigálhatja. Ennek hiányában a kommunikáció könnyen félresiklik. A dekódolás során tulajdonképpen a figyelõ csak találgathat, hogy voltaképpen mik is a beszélõ érzései és gondolatai, azok értelmezésérõl visszajelzés hiányában csak találgathat a beszélõ. Eközben egyikük sincsen tudatában a kölcsönös félreértésnek. A figyeléshez félre kell tenni elõítéleteinket, amelyek legyenek vallásiak, politikaiak, tudományosak, félelmek vagy vágyak. Ha ezek szûrõjén át figyelünk és figyelnek minket az eltorzítja az információkat, félreértéseket eredményez. A visszajelzõ reakciók szükségesek ezen félreértések korrigálására, tisztázására.

Kultúránkban az érzéseik elnyomására( Szaturnusz) tanítják az embereket, akik így vakok saját érzéseiket illetõen, nincsenek tudatában érzelmeiknek. Az érzelmeknek pedig központi szerepe van kapcsolatainkban. Indítékaink alapvetõ alkotói, segítenek kialakítani életünk irányát és célját, rávezet(het)nek problémáink megoldására. A másik véglet az, amikor az érzések vakítanak el valakit olyan mértékben, hogy képtelen cselekedeteit és sorsát irányítani.(Neptunusz) Az erõs érzések szorításában blokkolódik a racionális cselekvés lehetõsége és az irracionális viselkedés kerül elõtérbe. A visszajelzõ figyelés, az érzelmek visszatükrözése segíthet az embernek belsõ érzelmi világa megismerésében, és abban is, hogy úrrá legyen erõs érzelmein és racionális adottságait alkalmazni tudja.

A nem verbális kommunikáció szerepe
A hatékony kommunikáció integrálja a verbális és nem verbális kifejezéseket. A közlés tartalma adja a kommunikáció verbális oldalát. A nem verbális jegyek magukban foglalják a verbális közlés hogyan-ját, azt, hogy milyen hangszínnel, intonációval, ritmussal történik a közlés. A testbeszéd testtartást, gesztikulációt, mimikát jelent. A testbeszéd és beszéd együtt közvetíti a kommunikáció mondanivalóját, a nem verbális jegyek megerõsítik vagy gyengítik a verbális közlés kijelentéseit.
Egy személy viselkedése, arckifejezése, testtartása, gesztusai folyamatos, nem verbális információt adnak az általa megélt érzésekrõl. A nem verbális jegyek rendkívül jelentõs hordozói a kommunikációnak, elsõdleges eszközei az érzelmek közvetítésének. A testbeszéd nem hazudik, ezért ismerete és megértése nagy jelentõségû a kommunikációs képességek fejlõdése szempontjából. Kutatók becslése szerint a személyközi kommunikáció 85 %-a nem verbális jellegû. Alexander Lowen pszichoterapeuta megfogalmazása szerint "Egyetlen szó sem lehet annyira egyértelmû, mint a testtel való önkifejezés nyelve, ha egyszer megtanultuk, hogyan kell olvasni." A nem verbális közlések dekódolására fordított nagyobb figyelem és jártasság jelentõs javulást eredményezhet a kommunikációnkban.

Az önkifejezõ, asszertív magatartás kifejlesztése
Az asszertív magatartás nem más mint nyitott õszinte önkifejezés, kommunikáció. Annak kézsége, hogy verbálisan és nem verbálisan is egyaránt közölni tudjuk saját pozitív és negatív érzéseinket, gondolatainkat anélkül, hogy megsértenénk mások jogait és méltóságát. Önmagunk és mások tiszteletét, egyszersmint saját értékrendszerünk védelmét jelenti, agresszió (Mars) alkalmazása vagy mások manipulálása (Pluto) nélkül. Az asszertív ember nem agresszív jellegû "ráhatást" gyakorol másokra, ennek révén létfontosságú kapcsolatokat alakít ki, befolyásolni képes az eseményeket, konstruktív lehetõségeket biztosít saját szükségleteinek kielégítésére, képességeinek és kreativitásának gyakorlására. Az asszertivitás az intim szféra megvédése, a többiekre és a társadalomra gyakorolt ráhatás nem romboló módja.
Az asszertív viselkedéssel szemben a behódoló illetve agresszív viselkedés áll a viselkedési skála két szélsõ pontján. Aki behódolóan viselkedik nem veszi figyelembe saját szükségleteit és jogait, általában nem fejezi ki érzelmeit, híján van az önbecsülésnek, de egyúttal a másik személy becsülésének a hiánya is jellemzi. Az agresszív személy mások kárára juttatja kifejezésre érzelmeit, igényeit, gondolatait. Õ a nyerõ a viták során, hajlamos rá, hogy másokat maga alá gyûrjön.
Az asszertív személy olyan kommunikációs módszereket alkalmaz, melyek lehetõvé teszik, hogy megtarthassa önbecsülését, kereshesse a boldogságot és egyben szükségleteinek kielégítését is, ugyanakkor pedig megvédhesse a jogait és intimszféráját anélkül, hogy más embereket kihasználna vagy fölöttük uralkodna. Olyan létezésmód a világban, mely megerõsíti valakinek a saját, egyéni értékét és méltóságát is, miközben megerõsíti és segít fenntartani a mások értékét is. Az asszertív személy kiáll saját jogaiért és közvetlenül helyénvaló módon juttatja kifejezésre saját, személyes igényeit, értékeit, problémáit, gondolatait is. Miközben saját igényeinek érvényt szerez nem sérti meg mások jogait, illetve nem tolakszik be mások intimszférájába.
Az asszertivitás mértéke határozza meg önbecsülésünk szintjét, egyengeti a beteljesedõ kapcsolatok útját, sok pozitív energiát szabadít fel mások irányában. Mivel az asszertív személyt kevésbé irányítja az önvédelem és szorongás, sokkal könnyebben "hallhat", "láthat" és szerethet másokat.
Egy kapcsolatban a kölcsönös igény-kielégítésre csak asszertív személyek között kerülhet sor. Az asszertív magatartás elsajátításával az emberi kapcsolatok javulnak, az egyén kezébe veheti élete irányítását, elszakad a sztereotíp viselkedéstõl, segít kialakítani a választás hatalmát, az egyéni siker útját.

A konfliktusok kezelése
Az emberek közti konfliktusok során egymással szemben álló igények, célkitûzések, eszközök, értékek vagy érdekek mutatkoznak meg. A konfliktusok ösztönözhetik a személyes és intellektuális kiteljesedést, segíthetnek megújítani a szervezeteket és kapcsolatokat. A konfliktus a gondolatok felkavarója, arra sarkall, hogy újítsunk, így a kreativitás táptalaja lehet.
A szervezetekben, de a családokban is alapvetõ jelentõségû a konfliktusok kezelésének és megoldásának mikéntje, ehhez nyújt segítséget a kommunikációs jártasság. A hatékony kommunikáció révén lehetséges a konfliktusok konstruktív kezelése. A hatékony konfliktuskezelési kézség felöleli a figyelést és az asszertív magatartást illetve az együttmûködésen alapuló problémamegoldást. A konfliktus érzelmi vonatkozásai és lényegi elemei szoros kölcsönhatásban vannak egymással. A lényegi kérdések körébe az egymásnak ellentmondó igények, véleménykülönbségek, szerepekkel és erõforrások alkalmazásával kapcsolatos eltérõ elképzelések tartozhatnak. Az érzelmi és lényegi dimenzió gyakran összefonódik.
A hatékony konfliktus megoldásában az egyetértésre jutás nem jelent kompromisszumot egyetlen résztvevõ fél számára sem. Egy nyertes/nyertes helyzetben mindenki nyertesnek érzi magát. Olyan megoldást jelent, amelyet mindenki elviselhetõnek tart - egy olyan megoldást, amely nem jár együtt azzal, hogy valamelyik fél erõs meggyõzõdését vagy igényét feladja. Lehet, hogy az ember úgy gondolja, nem ez a legeslegjobb megoldás, de mégis el tudja fogadni azt anélkül, hogy úgy érezné, elveszít valami fontosat. Általánosságban a csoportos egyetértésre jutás alapján elért megoldások minõsége jóval magasabb, mint a szavazással vagy egyéni erõfeszítések útján elért megoldásoké.

Összefoglalás
A hatékony kommunikációra vonatkozó jártasságok elsajátítása kapcsolatainkban és munkánkban gyökeres változásokat eredményezhet és elindíthat a siker, a teljesebb élet felé vezetõ úton. A verbális és nem verbális kommunikáció jegyeinek ismerete pontosabb megértést tesz lehetõvé a személyközi interakciók során. A nyílt, önkifejezõ magatartás és az aktív, empátiás figyelés révén elkerülhetõk a kommunikációs csapdák, egyúttal javulnak kapcsolataink és kitágul a konfliktusok hatékonyabb kezelésének lehetõség






Üzenőfal

Vendég: Elloptad a cikkemet te geci kurva!a régi Mandala lapból Illett volna feltüntetni a forrást ! Legalább !
Vendég: Kedves Zsuzsa!Köszönöm szèpen a nagyszerű olvasnivalòkat.Jò egèszsèget kìvànok!Katalin
Vendég: Kedves Zsuzsa!

Olvastam a Trutina Hermetisz féle aszcendens meghatàrozàs mòdszeréröl.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a 3. mikor a radix hold és az Asc vagy Desc különbségét kell kiszàmolni, ott az Asc vagy Desc - st melyiket kell a szü

Vendég: vagy szívesen felvenném máshol a kapcsolatot
Vendég:
Vendég: Ha van kedve írjon nyugodtan ide
Vendég: Megakadt a szemem az előző vendég üzenetén. Nekem is jövő januárban kerül együttállásba a tranzit Szaturnusz, és Plutó az aszcendensemmel. Érdekelne milyen tapasztalatai vannak. Szívesen folytatnék eszmecserét:
Vendég: Bocsánat az előbbi bejegyzésben elfelejtettem írni, hogy a transit szaturnusz és plutó van a radix szerinti 12-es házban és onnan érik el jövő január közepén az ascendensemet, konjugálnak majd rajta..
Vendég: Kedves Zsuzsa! Bak 23 fokon van az ascendensem, és a plutó illetve a szaturnusz is a 12-es házban van, 2020 január közepén konjugálnak az ascendensemen....Radixom szerint szűsz-ben 8-as házban van a plutóm. Igyekszem a változásokat pozitívan


minden üzenet új üzenet